onsdag 31 december 2008

Happy New Year!!

Japp, man får väl passa på att skriva årets sista inlägg också. Man kan ju lugnt säga att året har varit fullt med en massa händelser... Positiva, negativa. Ja, tom katastrofala händelser. Men jag hoppas ändå att det är de positiva jag kommer minnas mest.
Att se fram emot nu med det nya året är ju såklart, flytten. Sen ska det bli kul med inskolningen av Nea på dagis. Ja, sen ska det bli spännande och se hur historien om jobbet slutar. Kommer jag bli arbetslös, blir jag kvar eller dyker det kanske upp något nytt under våren?

Nog om det... Gott nytt år på er alla!!


Tänkte att jag skulle passa på att skriva om hur julen har varit. Mitt senaste inlägg vart ju inte så långt...
Vi har alla varit sjuka här under julen. Det började med Daniel som blev sjuk och sängliggandes. Sen var det min tur lagom till dan före doppardan. Jag har tyvärr spenderat hela julhelgen med en envis hosta. Hostade verkligen konstant i nästan två dygn. INGENTING verkade hjälpa.
Sen lagom till Daniel och jag började bli bättre. Då var det Neas tur... Igen. Jättesnorig och ganska så hostig. Men även det börjar så smått vända nu. Hon har haft feber och sovit jätteilla i någon vecka nu. Jag hoppas verkligen att hon nu kan börja sova om nätterna. Aja, det måste väl ta den tid de tar.

Var idag iväg och kollade upp med telenor om hur vi kan lösa telefonfrågan. Är som sagt fortfarande helt utan telefon. Känns som om det kommer vara en del missade sms när jag väl startar den igen. Hihi! Inte kul är det... Skulle vilja skicka några nyårshälsningar. Men det går ju inte.
Iaf... Han på telenor kunde snabbt konstatera att den var fuktskadad. Sen sa att det inte fanns något att göra åt det och att det inte går på garantin osv... Sen blev han tyst en stund. Och så sa han... "Om du inte har försäkring förståss". Vad tror ni att man har då? Hihi! Det kommer lösa sig. Kommer troligen på peta ut en ny telefon snart. Ska tillbaka på fredag och se vad som händer.

Vad händer ikväll då? Jo, absolut ingenting! Vill inte direkt ta mig någonstans eftersom nea fortfarande är ganska trött efter förkylningen... Och så sover hon så illa. Och sen så börjar ju en annan jobba kl 06 imorgon bitti. Så det blir en superlugn kväll i soffan med lite chips och en dricka. Titta på några raketer sen hopp i säng en stund.

Ja, mina fiskar är glupska. Nu är alla mina yngel uppätna. Men det är skit sak samma. Ska ändå snart flytta, så tiden finns inte att hålla på med sånt nu. Ska väl se om jag kanske kan hjälpa dom nästa gång.

Nu blir de soffan.

Gott nytt!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år!!! Se till att får en mobil snart och ring mig!!! ;) kram

Mari sa...

Jaa dessa förkylningar. Jag hostar fortfarande, så irriterande. Kan inte sova om nätterna.

Mina yngel lever, dom blir flyttade på hela tiden så jag tror att de käkat upp dom. Hihihi.

Krya på er snart. Dax för en visit snart kanske?

Kram

Mari sa...

Ps. Nytt utseende här oxå... det smittar av sej... hihihi. Ds

Anonym sa...

Åh, ny telefon på gång då, eller? Spännande. Hoppas att ni blir friska snart, så att man kan komma över.

Kram!

Anonym sa...

gott nytt år i efterskott:P kraaam