söndag 14 december 2008

Förstår inte detta ett dugg...

Kan man bli såhär "förstörd" av att genomgått en graviditet och förlossning? Jag har sen allt var över kännt hugg i höfterna lite då och då. Men ofta inte så långvarit... Nu den senaste månaden har jag kännt av det mer och mer. Ja, ondare och ondare ibland.
Inte vet jag av att jag skadat mig eller nått annat. Kan det vara kylan som gör lederna stelare och att man då får ondare?? Faan! Såhär kan jag ju inte ha det. Stel som en annan 90åring... Rullator nästa? Haha!

Annars då? Jo, det går väl ingen nöd på mig. Väntar fortfarande med spänning på den nya lägenheten. Det ska verkligen bli kul! Ja, och så hoppas, hoppas jag att det blir bra denna gång. Men jag tror faktiskt det. Nog att det är upp och ner mellan mig och gubben. Men vilka par har inte det? Huvudsaken är väl att man blir sams?
Näe, nu låter de som om vi spenderar större delen av tiden med att tjafsa. Det gör vi inte alls. Han är ju som sagt min "babe"!! Haha!!

Just nu är vi lite smått trötta på min bil. Vet inte om jag skrivit det tidigare. Men gubben försökte byta termostat åt mig för några veckor sen. Gick inge vidare då den inte satt där den borde ha gjort.
Iaf, det han lossade på vart nog inte åtdraget ordentligt. Så nu läcker den vatten. Och vattnet i sin tur droppar på något ställe där de ångas bort...?? (Fattar ingenting)
Det verkar bara bli värre och värre. Vi, eller snarare gubben min skulle ha försökt fixa det nu under dagen. Men, LITE jobbigt väder att mecka bil i. Bara för att jag hoppas på mildare väder så kommer snön ligga kvar till minst februari. Haha!
Näe, det löser sig säkert snart.
Ja, pinsamt att säga är ju att jag fortfarande inte haft pengar till att fixa vinterdäcken på bilen. Ska allt göra det nu när barnbidraget kommer. Viktigt med snöskor även på bilen. Haha!
När vi ändå är inne på mina däck, så kan jag ju avslöja att gubben körde lite av vägen här om natten/morgonen. Snorhalt sa han att det var... Mor min kunde också säga att det var halt denna dag. Aja, inte var de så allvarligt iaf. Han skulle svänga ur en rondell. Bara det att bilen inte ville detsamma. Hamnade med framdäcken "hängandes" över kanten.
Min bil råkar var framhjulsdriven, så att backa tillbaka gick ju inte. Tur var att det efter 40min väntan stannade en man med en nyare volvo som tydligen gick på biogas eller nått sånt.
Upp kom bilen iaf...

Nähä... Nog för denna gång...

2 kommentarer:

Mari sa...

Du vet väl att det sägs att man inte är helt återställd efter en grav och förlossning förrän efter ett år? Och ja, man kan ha sämre höfter längre än så. Jag har kännt av mina ända sedan jag fick dej. 23 år alltså. Bättre ibland och sämre ibland.

"Snöskor" på bilen... haha... ja det kan vara bra. Inte för att det blir mindre halt då men inte kul att bli stoppad av "Harry Haffa" och få böter heller... ;-)

Kram! :-D

Anonym sa...

jag hoppas snön ligger kvar till dagen efter nyårsafton sen kan de bli sommar igen,... så skönt ju!! vi kan höras på lura..! kraaam