torsdag 4 december 2008

Wohoo!! Här går de undan...

Nu är redan fixat med nya lägenheten! Fick tipset om en lägenhet där vi bott tidigare. Så vi var här om dagen iväg för att titta på den. Haha! Det visade sig att lägenheten ligger bara några meter från den tidigare lägenheten.
Ja, det var inte mycket att fundera på. Vi valde att ta den. Så nu är de bara att vänta på att det ska bli mars och flyttlasset bär av... Igen... Haha!
Aja, det känns skönt att det vart just där. Vi båda trivdes väldigt bra där. Men en aning jobbigt kommer de allt bli att bo bakom Ica igen. Haha! Blev för många besök där sist.
Kommer bli härligt för lille Max också. Det var väldigt skönt att kunna gå ut med hunden där. En aning synd att de rivit skogen för att bygga nya hus bara. Väldigt mysigt att gå där med hunden. Helt perfekt.
Aja, det blir nog bra ändå... Bara vi inte får samma parkeringsplats! Haha!

Nu närmar sig 1års kalaset verkligen med stormsteg. Bara några dagar kvar. Nu hoppas jag bara att lilla Nea blir helt frisk innan söndag. Hon har ett tag varit snuvig. Men det är väl alla barn till och från. Men de senaste 2 dagarna eller snarare nätterna har hon hostat. Jag hoppas på att det bara beror på att det är täppt i näsan och hon blir torr i halsen... För ingen hosta på dagarna när hon är uppe.

Igår var jag och Nea lite barnvakt till mina bröder för mor min skulle till BVC med Isac. De var så duktiga och började helt utan att jag sa något att städa sitt rum. Konstigt tyckte mamma då hon dagen innan hade försökt få dom att städa utan resultat. Hihi! Men snäll som JAG var så laddade jag hennes diskmaskin också.
Lite ska man väl göra som tack för att man får gosa med lillebror! Haha!

Efter det så fick jag besök hemma. Det var T-P och lille Gustav som kom. Tyckte det var jättetrevligt och precis vad jag behövde. Lite vuxet sällskap som man inte ser varje dag. En annan mamma med barn i samma ålder att byta några ord med.
Gustav var faktiskt riktigt snäll igår. Haha! Nä nu låter de som om han i vanliga fall skulle vara ett riktigt monster. Men nej, det är han ju inte. Han brukar bara kunna vara lite hårdhänt. Men, men... Vilka barn är inte det från och till? Han tog bara nästan alla leksaker som Nea höll på med. Och Nea satt snällt och förvånat och tittade efter nästa sak att leka med. Aja, hon får väl skylla sig lite själv att hon inte höll hårdare. Men de lär hon väl sig så småning om.

Nähä.. Nu ska jag ladda en tvättmaskin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

heeej! handlar igentligen inte om att bjuda på tid utan ta sig tid, nicklas träffar aldrig barnen i veckorna varannan helg fre till mån halv 10 räcknas inte om man har barn, han ringer aldrig osv, denna gång tror ja de handlade om att sanna var svartsjuk, föresten vet du nikke ska ha barn igen mars, o stor-thomas fick en liten flicka ikväll... var bland dom första o veta. så kul! blir de ett litet radhus igen? sååå kul för er...blir bra med en liten badpool på terassen i sommar. kraaam på dig

Anonym sa...

o e de så! bra, ja vill igentligen inte ha någon mer än min lilla madonnis, hon e ju perfekt, så litar på dig men det där om ensamdjur. absolut vi måste ses... kan vi höras på msn eller på mobben i slutet av helgen om en dag? KRAAAM

Mari sa...

Ja det där med att vara hårdhänt fick du ju erfara själv igår kväll... hihi... Små barn förstår ju inte hur hårt dom klämmer/petar... av nån anledning så dras fingrarna till ögonen... men vilken solstråle hon var lilla Nea... :-D

Hoppas nin stannar på samma ställe ett tag nu då... ;-D

Kramar

Mari sa...

Ps. Personligen tycker jag det är skönt att ni blir kvar i närheten... hihihi...

Ds.

Anonym sa...

aaah vad trevligt du gillar sånt med:)