söndag 23 november 2008

Kalastider nu igen...

Japp, nu är de födelsedagar igen. T-P's lilla Gustav fyllde 1år nu i veckan som var. Tyvärr hann jag inte med kalaset då jag jobbade. Suck! Igår bar de iaf av till mor min för att fira min lillebror, Casper. Det var roligt! Känns som evigheter sen som man träffade familjen. Blir tyvärr så när man jobbar sånna tider som sträcker sig över hela dagen. Vem har lust att gå iväg när man slutar en sådär 20 eller senare på kvällen?
Aja, kul var det som sagt. Väldigt roligt var det att se hur en liten pojk blir sådär jätteglad över brorsans födelsedagspresenter. Haha! Mamma sa att hon inte sett dom leka tillsammans såhär länge. Hihi!

Ja, kom på att jag fick frågan om de här med vad man önskar sig i julklapp. Jag har faktiskt funderar och kommit fram till att jag inte vill ha någonting. Skulle kännas dumt att ta emot något när jag själv inte kommer kunna köpa julklappar. Vet liksom inte ens om jag kommer kunna köpa till min lilla Nea heller. Faan, vad illa de där lät.
Måste verkligen spara det som blir över (?) till januari. Kommer troligen inte få direkt nått i pengaväg då. Ja, barnbidraget då... Täcker det räkningarna? Ahhh!! Ångest!!
Tycker inte att jag direkt har så mycket räkningar. Ca 5000 i hyra. Och kanske 4000-5000 i övriga. Kan tyvärr tänka mig att jag kommer sakna ungefär hälften i januari. Februari vill jag inte ens tänka på...
I julklapp önskar jag mig alltså... Att jag inte får julklappar alls... Eller kanske en trisslott med vinstgaranti?

Nu till betydligt trevligare saker. Lilla Nea har tagit sina första steg!! Japp, nu ser man mer och mer hur hon faktiskt försöker att gå. Hon är så sööt den lilla tokfian!!

Nähä... Fryser... Ska ta ett kvällsbad...

1 kommentar:

Mari sa...

Hörrudu!!! Nu är det ju så att du kan ju inte rå för att du inte har några pengar att avvara, jag skiter i vilket. Men nån önskning till jul vill jag ändå ha från dej. Så kläm fram med nåt nu... ;-) Och så vill jag ha nån önskning från Nea oxå... punkt slut!!!

Kramar / Mor