tisdag 18 november 2008

Ohh vad det inte är kul...

När man vaknar såhär efter att ha sovit kanske 4 timmar. Man vaknar och upptäcker att man är pigg och klarvaken. Har legat i sängen i en timma nu utan resultat. Bara vridit och vänt på mig. Inte alls trött... Just nu.
Antar att jag kommer bli trött lite senare. Men just nu har jag gett upp och tänkte sitta här en stund. Ja, kanske titta på teven sen.

I mitt senaste inlägg skrev jag att jag hade varit ut och dansat. Väldans kul faktiskt. Det var hur länge sen som helst. Brukar inte vara den som dansar... Men var gör man då när resten av gänget drar ut på dansgolvet? Haha! Brukar säga att jag inte alls kan dansa... Men kom på att det är väl bara att göra som alla andra gör? Då kan det väl ändå inte bli helt fel??
Aja... Mot slutet av kvällen vart det LITE för mycket att dricka. Eller ja, en eller två cider för mycket. VÄLDIGT snurrigt och virrig vart jag. Tur att man har privat taxi hem. Haha!
Pratade väldigt mycket... Frågade och sa saker om och om igen. Mest kul för de som lyssnade antar jag. Men med mig var det ingen fara. Bara lite trött och väldigt törstig dagen efter.
Vilka var jag med då? Jo, några tjejer från jobbet och några utav deras vänner. Superkul hela kvällen igenom.

Om ni inte redan visste det så är min bil fullt frisk igen. Ja, om man bortser från att jag fortfarande behöver byta termostat. Jag fick hjälp av min käre mor och far att bogsera ut den till Sonny i fredags om jag inte minns fel. Redan igår, måndag fick jag beskedet att den har återuppstått från de döda och skulle komma hem under dagen. Hann tyvärr inte köra den innan jobbet. Gjorde det nu på kvällen... Guud vad bra den går! Inget mer slö på gasen! Det händer faktiskt någonting när man trycker på den. Haha! Ja, nu får man ju komma ihåg att min lilla bil inte ÄR någon sportbil. Men jag som kört den mycket innan den gick sönder kan säga att den känns SÅÅ mycket piggare.
Ska komma ihåg att tacka imorgon. Fick nämligen arbetet och bensinpumpen i försenad födelsedagspresent. Och jag säger det. Det kunde inte ha varit en bättre present just nu!

När jag ändå är inne på bilen... Jag har aldrig saknat den. Eller inte mycket iaf. Trodde jag. Idag när jag fick reda på att den var lagad. Då ville jag bara ha den på en gång. Och sen på kvällen vart jag superglad att jag äntligen skulle få testa den igen.
Woohoo!! Min bil, min bil!!

Nu i helgen blir det kalas av. Min lillebror Casper som tidigare i månaden fyllt år ska firas. Gott med tårta!

Fredagen ska jobbas. 15-01 om jag inte minns fel. Oj, ser nu att det är ett låångt pass. Inte kul. På söndagen bär det av för daniel som åter igen ska på konsert. Hm... Det där lät fel. Han är inte ofta iväg på sånt. Hoppas han får det kul.
Så i helgen (lör/sön). Blir den Nea och jag!

Ja, jag ska väl uppdatera lite om Nea också. 1års dagen närmar sig med stormsteg. Och nej, inga första steg i sikte. Visst, hon står mer själv. Men vågar fortfarande inte ta det där steget att släppa. Vet inte vad hon är rädd för. Hon verkar inte särskillt rädd över att ramla heller. Aja, säger väl som mor min. Hon är inte redo i huvudet.
Tyckte att hon gjorde ett stort steg igår iaf. Hon låg själv med vällingflaskan på köksgolvet och åt. Hela flaskan fick hon i sig helt själv och utan spill. Antar att det var lite roligt för henne att äta själv också. Såg så ut iaf.

Nähä.. Nu var det väl inte mer för denna gång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, han är en normal bebis men visa människor (läs linda) måste klanka ner på andra för att få må bättre. Men men... Synd att du jobbar på fredag, kom och fika en annan dag, vill träffas!!!
kram

Anonym sa...

Hittade din blogg nu!!! så kul o läsa ju! kraaaam

Mari sa...

Blåbärstårta inhandlad... ;-)

Skönt att bilen lever igen då.

Kramar / Mor