söndag 2 november 2008

Tillbaka från kryssningen...

Japp, då har man vart på kryssning. I stora drag var det väldigt roligt. Ja, med vissa tråkigheter som inslag. Men det ordnar sig. Måste erkänna att jag drack väldigt mycket. Men det måste vara något med båtarnas sprit. Måste vara svagare eller utspädd. Med den mängden som jag fick i mig borde jag legat på golvet och kräla. Haha! Näe, det var skoj.
Lite tankar att reda ut bara...

I slutet av förra veckan var man med om sin första bilkrock. Japp, det var Daniel som körde och skulle stanna innan en rondell. Ja, för att det kom en bil i rondellen så klart. Nu var det så att bilen bakom inte hade ögonen med sig. Eller som han sa... Han kollade om det kom bilar i rondellen men glömde hålla koll på bilen framför (oss).
När vi stannat så hör, känner vi hur det bara smäller till i bak. Vi fattar inte riktigt vad som hänt. Vi trodde först att det var barnvagnen som for runt (som vi inte hade med i bilen) eller att det var vi som glömt stänga bakluckan. Haha! Som vi inte ens hade rört. Aja, vi fattar nog egentligen inte än idag vad som hänt.
Men när vi väl isåg att vi blivit påkörda så klev vi ur bilen och bestämde oss för att köra in på en parkering för närmare titt och prat. INTE ett märke på min bil. Han träffade dock min bakre stötfångare perfekt med grillen. Han spräckte alltså grillen på sin nyare modell volvo. Inte billigt med en ny kan jag tänka mig.
Aja, han sa själv att han fick skylla sig själv att han inte hade ögonen där han borde. Vi kom överens om att detta är inget att bråka om och att han ordnar sitt.
Alla mår bra... Det var ingen större smäll.

Aja, min bil står för övrigt helt död i stan just nu. Får inte igång den. Ispropp eller dåligt batteri? Ingen aning. Kan som sagt ingenting om bilar.

Nu ska jag ta en kopp kaffe med gubben.

Hej!

1 kommentar:

Mari sa...

Tur att inget värre hände iaf. Att ingen blev skadad. Trist med död bil... :-(

Jag tycker oxå att eftersom han fastnade så borde man kollat axlarna. Men det står ingenstans om att han fastnade heller. Noll koll. Dåligt!

Kram / Mor