söndag 26 oktober 2008

Vart tog dagen vägen??

Denna dag tycker jag har gått väldigt fort. Även fast det varit +1 timma hela dagen. Tråkigt grått väder har det också varit. Inte direkt haft lust att göra något direkt. Men... Nea höll inte med mig. Hon har varit lite lättretlig och allmänt uttråkad här hemma.
Tur i oturen var jag tvungen att ta mig till affärn... Så det var vad vi gjorde.
På tal om det. På vägen till affärn tog jag som vanligt med mig lite sopor ut till soprummet. Vad får man se där?! Jo... Någon snäll människa har under dagens gårdsstädning krattat löv på parkeringen. Men valt ett väldigt olämpligt ställe att lämna lövhögen på... I lagom höjd med min förarsida/dörr på bilen så klart. Allt var renkrattat framför och runt. Men allt var samlat just där. Hur ska jag tolka det? Blir man numera straffad för att man inte har möjlighet att vara med och städa? Aja... Gjorde ett försök att flytta på högen när jag skulle åka iväg. Men jag tror att jag gjorde saken värre. Ooops!!

Nog om det...

Efter ICA tog Nea och jag en tur för att hälsa på Daniel. Det var faktiskt väldigt trevligt att för en gångs skull vara hemma hos honom. Han var dock lite trögstartad... Bakis! Hihi!
Efter det fick mor ett besök av Nea och mig. Kände att jag behövde klämma lite på broder. Som faktiskt har "fått" sitt namn idag... Isac! (Rättstavat, mor?)
Ja, så var jag tvungen att få en extra timma att gå idag... Vintertid och allt. Nea verkar ha kul där med morbror Casper. De lekte länge och snällt i grabbarnas rum. Vart nästan sådär kusligt tyst några gånger. Var tvungen att kolla läget ibland. Hihi! Även idag så var bobycar, eller vad den nu heter väldigt populär. Det skulle klättras och tutas på den. Hihi!
Här är en bild från gårdagens besök.


Nog idag...


Kram!


Ps. Tack Sussie för tipset om hur man gör rent en perkulator!

3 kommentarer:

Mari sa...

Hahaha! Någon som kanske önskar sej en "åkgrej"?

Rättstavat... :-)

Perkolatortipset vill jag oxå ha!

Kramar / Mor

Anonym sa...

Åh, vad söt hon är, lilla gumman. En riktig liten buse, va?
Snart smäller det, syrran. Muahaha! Vad ska man ha på sig?! Aaah!

Puss och kram.

Anonym sa...

krockad??? Vad har hänt?