söndag 19 oktober 2008

Jaha... Vi tar väl en blogg idag...

Och vad ska man tala om då? Vet egentligen inte om det hänt så mycket.

Har varit "barnledig" i helgen. Och gubben har varit här i flera dagar. Ja, Daniel var här med Linnéa denna helg. Väldigt skönt faktiskt. Att ha både Daniel och Linnéa här samtidigt som jag är ledig. Men har varit noga med att det är Daniel som ska umgås och ta hand om Nea.
Anledningen till att de blev här denna helg var för att sist Nea skulle vara hos sin pappa... Så var hon på jättedåligt humör. Hon ville till varje pris inte sova där. Jag åkte då över för att se om jag kunde få henne att somna. Ja, det funkade någon timma... Men sen fick även jag samma problem. Det hela slutade med att vi runt halv 6 på morgonen åkte hem till mig. Och vad hände då tro? Jo, hon somnade som en klubbad säl! Haha! Borta bra, men hemma bäst?
Aja, åter till denna helg. Meningen var att Daniel skulle ta med Nea till sig i lördags. Men... De vart kvar hela helgen... Daniel har varit helt underbar med Nea och det syns på henne att hon verkligen tycker om att han är här.

Aja... Nog om gubbe och dotter. I fredags vart det sista på bilen fixad. Eller sista och sista? Det finns väl alltid något att göra på den? Haha! Sista som ska göras för att få den godkänd på besiktningen iaf. Pappa är snäll han som hjälpte mig. Jag satt snällt bredvid och såg söt ut. Haha! Man ska väl göra det man är bäst på? Mecka eller se söt ut alltså... Haha!

Igår tog vi en tur till Västerås. Lite halvt misslyckat måste jag erkänna. Vi var och åt på Burger king faktiskt. Jag har ätit där 2 gånger i mitt liv. Många år sen sist... Och då var det ingen höjdare enl mig. Men det var faktiskt väldigt gott igår. Men håll er borta från lökringarna!! De smakade ingenting. Fast de var fina, mjuka och saftiga... Vart väldigt besviken. Tycker väldigt mycket om lökringar.

Idag tog jag en tur till jobbet. Japp... Jobbade idag för er som inte redan vet. En VÄLDIGT trög start på arbetsdagen. Hände inte mycket på flera timmar. Aja, överlevde dagen utan att gå hem tidigare iaf.
Hur ska jag stå ut att jobba en hel månad utan Nea? Saknade henne massor. Fick jättekramar av henne när jag väl var hemma igen. Tror faktiskt att hon saknade mig med... Även om hon inte skulle erkänna det. Haha! Får helt enkelt vänja mig. Snart börjar man ju jobba på riktigt igen också. Ska allt se till att verkligen njuta av min lediga December med Nea sen. Snyft!

Jag glömde säga det att jag var väldigt förbannad/glad för typ en vecka sen. Tappade plånboken på posten vid ICA. Någon lämnade in den och personalen ringde efter mig. Jag hade inte då upptäckt detta... Att plånboken var borta alltså.
Aja... Stressade upp till affären och hämtade den. Gick ut och kollade innehållet. Det klassiska... Allt var där, orört... Utan mina 170kr!! Tjyyvar!!

Nähä... Vart några rader ändå. Har ibland mer på hjärtat är ja tror. Ska snart hoppa i säng...

Natti!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ja det är ju tur att vi har en privat bilmekaniker. :-)

Kramar / Mor