onsdag 15 oktober 2008

Oj oj oj... Här bloggas de inte mycket...

Vad dålig jag har blivit på det här med att blogga. Men ikväll ska jag väl råda bot på det.

Det största som händer i mitt liv just nu är min nya hobby. Eller snarare den jag ska börja med. Är en del saker som behövs för att få igång på det hela. För er som inte redan hört, så har jag köpt mig en symaskin. Minns att jag förr tyckte väldigt mycket om att sy. Så jag får väl se hur det blir nu. Pyssel, pill, och sånt är faktiskt nått jag gillar.
Men... Det känns lite som att det fatts en aning innan jag kan starta på allvar... Men har iaf hunnit sy mitt första "verk"... En rutig, liten nåldyna. Vilket jag skulle behöva nya, vassa nålar i när jag tänker efter.
När jag ändå talar om symaskinen kan jag nämna att jag trodde det gått sönder idag. Men, det löste sig. Det visade sig bara att sytråden hade hamnat lite illa till bakom spolkapseln. Aja, lite skruvande och pillande... Så löste det sig.
Har även forskat lite i tvåltillverkning... Får se om det är nått intressant. Vore kul att testa det iaf. Göra små tvålfigurer, det vore trevligt!
Så just nu är de mycket hobby och pyssel i mitt huvud. Har faktiskt inte spelat på säkert två veckor. =P

Den senaste tiden har det varit mycket fram och tillbaka, upp och ned med mig och gubben. Men just nu känns faktiskt allt jättebra. Så här har jag nog iaf inte kännt någon gång sen vi flyttade isär. Jag tror faktiskt att allt kommer bli bra till sist... Men jag måste bara låta allt få ta den tid det tar.

Med Linnéa är det bara bra. Mycket förändringar den senaste veckan bara. Det första var att hennes 8:e tand spruckit ut. Sen blev det som jag sa... Sovandet. Hon sover mycket lugnare om nätterna. Sen kom det här med att hon mer och mer håller själv i vällingflaskan, även om jag får rycka in när John Blund närmar sig. Kan helt enkelt inte gnugga ögon och hålla flaskan samtidigt. Haha!
Ja, och så till det som hände bara för någon dag sen. Men absolut det största framsteget enl mig. Hon börjar mer och mer STÅ! Japp... När hon inte tänker på det och när nyfikenheten blir för stor. Så står hon helt på sina egna ben. UTAN stöd. Aja, ofta med någon leksak i händerna.
Det jag menar med nyfikenheten är när hon står tex vid bordet och leker med något. Sen kommer hon på att hon vill använda båda händerna att leka med. Då släpper hon för att få loss handen som hon använde som balans.
Ja, och som vanligt. En riktig solstråle och busfrö till 1000! Haha!

Och min stackars mamma då. Bäbisen skulle komma nu i lördags. Men... Såg henne senast idag. Fortfarande den där stora kulan. Hon var allt lite irriterad tidigare idag. Hennes granne fick åka in idag för att föda. Tror mamma sa 2 veckor för tidigt. Orättvist säger vi om det!

Snart är det dags att börja jobba igen. Om snart 2 veckor. Ska faktiskt bli väldigt skönt. Ja nu när jag ändå pratar om jobbet. Igår blev det klart att det ännu en gång kommer stå ett nytt namn på lönespecen! Japp, Fazer köpte upp skogaholm!
Det pratas mycket verkar det som. Om hurvidare det är bra eller dåligt att "vi" är sålda. Just nu känner jag bara att det är bra. Eller iaf att det låter bra. För detta innebär ju mer jobb då mer bröd kommer tillbaka till oss i Eskiltunafabriken. Kanske lite ljusare för mig att få vettig dagtidstjänst då? Ja, än så länge ser jag bara positivt med detta.
Men alltså... Hör på detta... Fazer säger att de ska investera 500 MILJONER i det här. Om jag fattade det rätt. Wow! Säger ja bara! Då kan det väl inte bli annat än bättre?
Aja, det får tiden utvisa.

Ja, vad finns det mer att säga? Hm... MÅSTE verkligen bli bättre på att höra av mig till folk. Har verkligen nästan bara träffat familjen de senaste veckorna. Aja, det är trevligt. Men... Vill inte heller förlora andra människor jag gillar. (Kram T-P)

Ja, bilen ska fixas också. Spindelleden! Pappa skulle ev fixa det på fredag. Sen bär det av till besiktningen en sista(?) gång.

Nähä... Nu tror ja inte de va nått mer.

Eller jo... Jag har tänkt länge att jag ska uppdatera hur det är med mina tänder. Ja, jag har ju haft sånna problem med käkvärk det senaste året.
Sen jag drog ut tänderna så har jag inte känt av någonting! Helt underbart! Inga spänningar eller ilningar. Wow!!

Näpp... NU är det slut för idag!

1 kommentar:

Mari sa...

Hej hopp!

Bra att det löste sig med maskinen.

Ja bebisen får vi nog vänta påen vecka till iaf.

Kram / Mor