lördag 25 oktober 2008

Välkommen hem lillebror!!

Japp, igår den 24e oktober ville den lille killen äntligen titta ut. Bråttom hade han också... Verkligen bråttom!! Linnéa och jag var över och tittade på honom. Fick faktiskt även klämma och känna lite. Man glömmer tydligen väldigt fort hur små de egentligen är som nyfödda. Men en kul grej var att man kände sig inte lika stel och en aning rädd när man höll i den lille. Man har ju faktiskt för inte allt för länge sen själv tagit hand om en liten. Dom går faktiskt inte sönder! Hihi! De tankarna var borta... Tron om att bäbisen skulle gå sönder av att handskas med.
Välkommen hem iaf!!

Ja, den 24e oktober är faktiskt inte bara numera en födelsedag. I fredags var även en lite speciell dag för Daniel och mig. Då är dagen vi "stått" ut med varandra i hela 3år!! Hihi! Tänk vad tiden går. Tyvärr kunde inte detta firas... Vi träffades inte ens då. Snyft! Näe, men jag var som sagt barnvakt och han hade och skulle jobba.
På måndag hoppas jag dock att vi kommer ses igen. Så man iaf kan sno åt sig en grattispuss! Haha!

Annars händer det inte mycket. Bilen är helt fixad nu... Eller iaf helt godkänd på besiktningen. Fått ett bättre begangnat skrivbord till symaskinen. Så nu är den äntligen borta från köksbordet. Kanske man äntligen kan se bordsskivan igen. Hihi! Har klagat hela veckan på att det har samlats på tok för mycket reklam och sygrejor där. Aja, ett projekt för morgondagen... + övrig städning tror jag.

Man märker nu på Nea att det närmar sig det där första steget. Mamma påpekade idag att hon faktiskt såg ut att fundera på att släppa och gå. Missade det... Var upptagen med att titta på lillebror! Haha!
Annars är de tok och bus varje dag med den lilla damen. Helt galen liten tös!
MÅNGA kramar har hon gett mig idag... Vart lite extra gosig. Trevligt, trevligt säger jag.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag och syster åker iväg på kryssning. Ska bli VÄLDIGT skönt att få komma iväg och roa MIG ett tag. Men... Det finns väl inget gott som inte för något ont med sig? På fredag börjar även med en vanlig barnledig helg... Följt av att jag på måndagen kommer börja jobba igen. Hela månaden!! Nea kommer alltså att bo hos Daniel. Men... Lite positivt är ju att de troligen kommer vara här första dagarna, kanske första veckan.

Nähä... Nu ska jag ta och roa mig med något annat...

Ps. Kommer inte in på din blogg, T-P...

Inga kommentarer: