måndag 6 oktober 2008

Fy fan vad sur jag blir...

Ja, vad LÄR eller snarare INTE LÄR föräldrar sina barn?! Stod ikväll i kön på ICA. Jag hörde hur några barn precis bakom tjata på sin pappa om att de ville ha Läkerol eller vad de nu var. Nej säger pappa. Hihi! Jag flinar för mig själv.
Fortsatte fram för att betala och tänker inte riktigt på hur jag ställer vagnen. Ja, den tar upp hela gången precis framför kassan. Men vadå... Om någon ska förbi säger de väl till? Så brukar iaf jag tänka.
När jag står och drar mitt kort så känner jag hur hela vagnen skakar till. Tittar och ser hur en utav de där ungarna nästan klättrar förbi vagnen. Samtidigt som han vräker ur sig... "Flytta på dig!". Ohh!! Vad sur jag blev och vräkte tillbaka... "Ursäkta säger man faktiskt!!". Den pojken var väl i ca 6-7års åldern. Tycker allt man ska kunna LITE bättre hyffs än så? Aja, tur att pappan inte började skälla ut mig. Han sa ingenting... Varken till mig eller sin pojk.
Väl ute ur affärn känner jag hur det bara bubblar och bubblar. FAAN vad sur jag blev över de där! Kom hela tiden på saker som jag skulle sagt... Varför ska allt bra komma efter?
Skulle allt ha sagt åt honom att man inte tränger sig förbi... Man säger ursäkta INNAN man påbörjar en "omkörning". OCH!! ALDRIG NÅGONSIN KLÄTTRAR MAN PÅ EN VAGN MED EN FRÄMMANDE BÄBIS I!!! AHHH!!!

Aja... Inte allt ont idag. Var iväg för att väga Nea idag. Ca 8800g och 74cm lång. Lite under medel på vikt och lite över medel på längd. Lång och smal med andra ord. Hmm... De där vart fel. Nea är inte alls smal. Inte i mina ögon. Men nog är hon ganska lång ändå. Hihi!

Här ska ni få höra gott folk. Imorgon bitti ska jag och Nea äta rostade mackor! Ja, och inte ur ugnen denna gång. Åkte och köpte mig en riktig brödrost idag. Vart väldigt sugen på det. Nam-nam! Tror faktiskt att jag har en burk marmelad i kylen. Hihi!!

Hej hej!

3 kommentarer:

Mari sa...

Ja det var ju ganska långt till den vikten. Casper och Lucas vägde ca 2 kilo mer när de hade den längden. Men dom har ju alltid vart stora, och pojkar väger i regel mer än flickor. Nea är hur fin som helst... :-)

Kramar / Mor

Anonym sa...

Hej! :) Ja, jag jobbade där för länge sen, en väldigt kort period. Jag tjänade 87 kr/timmen. Jobbet i sig tyckte jag inte var bra, fick jobba många timmar i sträck utan rast men det kan ju vara så att både lönen och jobbet blivit bättre sen jag jobbade där. Du får helt enkelt prova och se vad du tycker :) Lycka till!

Jag ska dra ner på topsandet, försöka i alla fall ;) HAHA!

Anonym sa...

länge sen du uppdaterade, släpp dataspelet ;o)