onsdag 23 juli 2008

Ett besök på Parken Zoo...

Mmm... Idag var det underbar väder. Nästan lite FÖR underbart måste jag erkänna. Jag, Linnéa och Daniel gjorde familjen Karlsson sällskap för en tur på Parken zoo idag. Det var ganska roligt att gå där ändå. Jamena, jag har inte varit där på MÅNGA år. Mycket har förändrats. Inte så många djur kvar som man minns. Aja, det var väldigt varmt och solen låg på hela tiden. Får man gnälla över att det var för varmt?? Hihi!

Idag har Nea gjort stora framsteg. Eller hm... Hur man nu ska se på det hela. Hon reser sig mot saker nu. Väskor, påsar och bord. Ja, nästan allt som man kan klättra på. Jag hittade henne ståendes, bankande på teven för en timma sen. Hon var SÅÅ stolt över att ha klarat de. Det syndes faktiskt. Sen var de som om hon ville visa hur hon gjorde... Så hon satte sig ner utan problem och drog sig upp igen. Hon bara flinade!

Aja, sen kan det inte gå jättebra alla gånger. Speciellt inte när man är nybörjare. När hon skulle ner igen slog hon i munnen. DÅ vart de liv kan jag lova! Så nu får vi se hur pigg hon är på att resa sig igen imorgon när hon vaknar. Hon kanske vart en aning rädd??


Näe, nu har jag nog egentligen inte så mycket att skriva. Ska njuta av en lugn kväll och kanske ta något att äta. Tror jag är hungrig... Eller är man bara sugen, tro??

2 kommentarer:

Mari sa...

Hahaha! Och det trodde du? Att hon skulle tveka att resa sig i morgon? Barn är så duktiga på att göra om samma misstag hundra gånger trots att de gör illa sig... ;D

Kramar/Mor

Anonym sa...

hihi! hon är så himla söt, den lilla tokan.