söndag 11 januari 2009

Jaha, vad ska man skriva idag då??

Sitter här ensam och lyssnar på kaffekokaren. Väntar på att jag snart ska åka iväg och jobba lite. Ja, lite och lite. Det lilla monsterpasset på 10 timmar. Pjuuh! 20 hela timmar kommer jag att ha jobbat denna helg. Skönt... Det lugnar ju februariplånboken lite iaf.

Igår var de full rulle under dagen tyckte jag. Upp och iväg ut till gubbens mamma för ett besök och tvätt av bilen. Herregud vad den såg ut. Men nu har Daniel gjort den så fin, så fin! Hihi! Nea lekte och busade som en liten galning. Kul att se. Hon satt även fint och åt en halv glasspinne. Haha! Jag hoppas att det inte vart några chokladrester på mattan bara. Men jag tror allt att jag fiskade upp det mesta.
Sen bar det av för att handla in lite mat. Vi har försökt göra potatisgratäng jättelänge nu. Men det har alltid kommit något ivägen som gjort att vi inte orkat/hunnit. Vilket även hände denna gång. Haha! Men nu har vi iaf alla grejer hemma. Så jag får väl se om det blir av ikväll kanske?
Senare på kvällen åkte jag över till Petra för lite kvällsmys. Hon ville fira att hon kommit in på utbildningen som hon sökt. Härligt för henne!
Men jag ångrar lite att jag inte tvingade med min lilla trötta tjej. Tror hon hade haft det roligt där. Bus med jämnåriga barn och äta lite popcorn. Aja, det blir väl fler tåg får jag hoppas.

Nähä.. Nu ska jag allt hälla upp mig lite kaffe.

2 kommentarer:

Mari sa...

Låter som om du haft en rätt okej helg.

Jag vet vem du menar. Men jag tycker det beror på HUR man säger det. Hon gillar inte Rammstein heller, men hon säger inte att jag är dum i huvet för det. Och det kan jag garantera att hon inte menar till dej heller.

Kram på dej.

Anonym sa...

Det låter som att du haft en fin helg. Hade tänkt komma över under lördagen, men visste inte ifall du skulle vara hemma eller inte. Därför lät jag bli. Hoppas att du får nya mobilen snart.