måndag 5 januari 2009

Hur skönt var inte detta då??

Somnade på soffan till en film straxt efter 21 nu på kvällen. Vaknade ganska så nyligen av att Nea gnällde till. Men... Hon letade fram kvällens vällingflaska och sög tydligen i sig de droppar hon glömde. Sen vart det tyst igen. Härligt att hon fixade det där helt själv.
Natten till igår hade också gått väldigt bra. Tror att Nea somnade någon gång efter 7. Vaknade igen efter att jag hade åkt till jobbet. Men klev aldrig upp. Daniel gav henne en färsk flaska välling, så somnade hon igen för natten. Inget uppvaknade för mardrömmar den natten heller.
Nu ikväll var det min tur för nattpassning. Hon fick sova sin sista middagslur vid 5 tiden. Ja, det vart lite sent. Men hon sov inte så länge. Faktiskt rätt nöjd med kvällens resultat ändå.
Hon somnade för kvällen vid 9.
So far, so good...

Fick några arbetstider för nästa helg också. Det känns bra. Men lite tråkigt är det allt att man måste jobba helgerna för att dryga ut kassan. Kan inte jobba vilka tider som helst. Aja, får se nu under mitten/slutet av januari om det kanske löser sig med jobbet. Det händer ju saker nu de närmaste veckorna med Fazer.

I morse när jag stod på jobbet så slog det mig att det inte alls är långt kvar till Neas dagisstart. Mindre än 2 veckor kvar. 14e januari kl 09.45 om jag inte minns fel. Ska verkligen bli kul och spännande.

Hoppas på att nu i veckan få besked om telefonen också. Kom på idag att det kan vara bra att ha den om nu det rings om de jobb jag sökt under december. Några ansökningstider går ju faktiskt ut nu i dagarna.

Nähä... Nu ska jag ta och fortsätta mitt sovande.

Kanske skulle titta över till mor imorgon??

1 kommentar:

Mari sa...

Vad skönt att Nea sovit lite bättre.

Ja en telefon är ju bra att ha. särskilt om du nu väntar svar från olika håll. Synd att jag inte hade nån liggande.

Trevligt att ni tittade över.

Kramar