fredag 24 december 2010

God Jul...

Japp, du var ännu en julafton avklarad.
Men denna gång vart det som planerat hemma själva. Bara jag, gubben och våra flickor. Det har vart underbart att slippa klä upp sig och ta sig iväg någonstans. Visst, inte så jobbigt om man bara har större barn. Men nu har vi en 3 månaders och då blir de lite bökigare. ;)
Man ska ha någonstans att byta, söva/sova och sen antingen bäras hela tiden eller någonstans lillan kan roas på. Än så länge är det inte sådär jättespännande att ligga på magen och hålla på. Så... Då blir de släpa med sig babygymmet eller sittern. Packning och åter packning.

Iaf... Dagen började med ett besök från svärfar som ville önska god jul. Vart en snabb visit då han skulle vidare. Men Linnéa fick ge sin egengjorda tavelram till honom.
Vi pysslade här om dagen med ramar, glitterlim, "glitterbollar" och hennes dagisfoton. Kan vara lite roligare om hon själv får vara med och fixa lite med det.

Sen var det bara att sätta igång lite smått med maten... Oh vad gott det vart!
Efter maten siktade vi in oss på granen med en "liten" godisskål och till oss vuxna en kopp kaffe. Många klappar blev det från hela släkten och oss.
Men Linnéa vart så nöjd så... Dock lite fundersam över vart alla klapparna tog vägen när det var tomt under granen. Haha! Barn är bra roliga.

Idag har även vart en dag i trots... Fy så hon har vart stundvis idag. Men, men... Tur att det inte är alla dagar hon gör så. Och heller inte hela dagarna. =) För är det någon som är bra på att yttrycka sin kärlek spontant i denna familj... Så är det hon.

Gubben var så snäll och gav mig en check på H&M. Yeeey! Nu ska jag bara se till att jag lägger den på mig och inte på barnen.
Fick mig även en läcker parfym. Kan inte ofta nog säga hur mycket jag uppskattar att han tar sig tid och luktar ut något till mig. Men, denna gången lyckades han verkligen.

Börjar se nu att jag behöver ladda datorn snart. Så jag ska väl avsluta innan den "dör".
Har ju nu fått tillbaka min laddare till macen. Så efter att jag insett att katten biter i sladden så laddar jag den i ett rum där han inte får vara. Men... Inte så kul att sitta där inne själv. ;)

Just ja, fick även veta idag att jag vann en bloggtävling. Lite bakformar sitter inte helt fel. =)

Och ännu en gång... GOD JUL!! =D

2 kommentarer:

A-K sa...

God jul!

Sara sa...

Alicia tyckte det var roligt, hon är väldigt duktig på färger märkte jag =)
Linnea då, vad tyckte hon om dockan? =)