onsdag 13 oktober 2010

Dagarna bara går...

Ja, dagarna flyger verkligen förbi. Känns fortfarande som om jag någonstans sitter och väntar på att allt ska bli jobbigt med två barn. Men nej, fortfarande njuter jag bara.
Allt känns bara så lugnt och stressfritt just nu. Inte ens Neas trots stör mig.
Vet att jag långt in i graviditeten inte tänkte så mycket på att det skulle bli jobbigare med två barn... Men tanken slog mig en dag då jag som vanligt fastnade för en tråd på Familjeliv om omställningen mellan 1-2-3 st barn. ALLA som skrev i den tråden tyckte att omställningen från 1 till 2 barn var värre än 2-3. Måste erkänna att jag då fick mig en klump i magen och undrade faktiskt lite vad jag hade gett mig in på...
Men, men... Vad har jag för erfarenhet av det egenligen efter dryga 2 veckor?? Kanske kommer, eller inte kommer. Tar en dag i taget och njuter!

Trodde även att jag skulle nöja mig med mina 2 fina barn. Men jag tror inte att det kommer bli så... ;) Kände redan uppe på BB lite sorg eller vad man ska kalla det... Lite sorg över att det kanske var min sista baby jag höll i mina armar.
Vädrade även mina tankar med gubben som faktiskt helt otippat faktiskt höll med. MEN, vi är båda överens om att det kommer dröja några år. Troligen mer än vad vi väntade mellan våra första.
Men vi får se vad framtiden bjuder på. Här ska iaf fortsättas med att njuta av allt vi har idag!

Annars så har nu vardagen åter kommit. Daniel gick nu ikväll tillbaka till jobbet efter sin pappaledighet. Väldigt trist, men går ju inte att vara hemma i all evighet.
Har även denna vecka startat på allvar med Neas väg mot blöjfrihet. Har faktiskt inte känt någon direkt panik att hon ska vara blöjfri vid en viss ålder. Utan mer väntat på att hon själv ska vara redo för det. Och det är ju som sagt helt olika från barn till barn.
Fast, jag har då svurit för mig själv över hennes käre morfar som gett henne pikar hela tiden om att det är dags. Grr! Det är då inte hans eller någon annans sak att säga!
Tidigare har hon ju som sagt inte velat bjuda till alls för att få det att funka. Men nu... Nu är det dags! Och det har hittills gått bättre än jag trott de skulle gå. =)
Återstår att se hur det går...

Sitter just nu och lyssnar på lite ljuva toner i väntan på att lillpysen ska vakna. Känns lite meningslöst att hoppa i säng när det snart är dags för mat iaf.
Ja, jag får fortfarande sova om nätterna. =) Bättre nu också när förkylningen verkligen börjar avta. Matning oftast bara en gång på natten, sen tidigt på morgonen. Men då är det väl oftast ingen mening att somna om igen. Är vi lediga, så kommer Nea in när hon vaknat. Så myser vi med lite barnprogram i sängen innan vi går upp... Lyxigt!


"Liis-lillskjutt" - Kallade Linnéa sin syster idag. Bara sådär... =)

Inga kommentarer: