fredag 10 september 2010

Ganska så...

Irriterad faktiskt...

Under dagen har jag och många andra med mig fått en inbjudan på FB att skicka tillbaka alla valsedlar som dyker upp i brevlådan.... Till vilken nytta? Jo, enbart för att jävlas med Sverigedemokraterna.

Jag står för att min röst inte gick till SD (Redan röstat då risken finns att jag är upptagen med annat den 19e. ;) . Men vägrar smutskasta andra för att de gör det eller smutskasta andra partier i hopp om att de röstar som mig.
Så jäkla barnsligt egentligen... Vuxna människor som larvar sig med detta för att de helt går emot vad de själva tycker. Vad hände med rätten att tycka vad man vill i detta land??

Eller folks små pikar här och var... Små skämt om hur knasigt de vore om man rösta si eller så.
Trodde det här med röstning och val var något man skulle ta på allvar?

Sen kan man faktiskt hårddra det här med att skicka tillbaka valsedlar. Skulle faktiskt vilja skicka tillbaka ALLA lappar som kommer i lådan. Just av den anledningen att JAG väljer vad jag vill rösta på. Jag vill inte ha hem förtryckta papper som blir lite som en sista chans för partierna att locka väljare...
Näe... SMYGREKLAM är vad det är!!

Detta vart säkert ett jättevirrigt inlägg.. Men de var mest för att skriva av mig lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla Sandra, sätt Dig in i vad SD egentligen står för istället för batt enbart lyssna till SD:s motståndares beskrivning av partiet. Det paradoxala är att även SD:s motståndare tjänar på ju mer SD får att säga till om vare sig dom begriper det eller ej! Bra, va?

Sandra Ulander sa...

Nu så säger inte mitt inlägg om jag är för eller emot SD eller hur?? Grejen var all smutskastning mellan väljarna det handlade om...
Så jag förstår inte riktigt vad du vill med din kommentar, vem du nu är??

Hade kunnat rösta på SD. Men nu fanns det annat som passade just Mig bättre... Och mitt val har jag inte gjort för att någon smutskastat ett annat parti. Utan baserat på Mitt val och Mina tankar.

Anonym sa...

Bra Sandra! Det är just så en representativ demokrati är tänkt att fungera, varje väljare fattar sitt eget självständiga beslut vilken valsedel, som hamnar i kuvertet! Ett annat fundament är att väljarna är välinformerade. Då duger det inte att som Svt har gjort, d.v.s. att undertrycka ett sedan länge 4-5%-parti med motiveringen "SD sitter inte i Riksdagen", eftersom höstens val gäller KOMMANDE mandatperiod (således INTE de, som "kom in" i Riksdagen efter valet 2006).
Mvh "Lassekolja"