lördag 4 april 2009

Jaha... Ensamt...

Nu sitter, eller snarare ligger man här ensam i soffan med datan på magen. Lilla Nea sover och gubben är på släktträff. Själv kunde jag inte hänga med då det skulle bli lite för sent för Nea. Inte så kul att åka på festligheter med en tröttis. Hihi! Och så har jag äran att få kliva upp TIDIGT imorgon för att ta mig till jobbet. Mindre kul enligt mig.

Här händer det inte så mycket i vardagen. Det som finns att berätta är väl att Nea äntligen är helt frisk... Peppar, peppar....
Visar inga som helst tecken på att återgå till det gamla mönstret. Men mycket kan ju hända. Än är det inte sommar och varmt alla dagar.
Jo just ja. Nea har gjort en totalförändring, tror jag iaf. Eller så har hon vart sjuk och trött så länge att jag glömt hur hon är som fullt frisk. Aja, enda sen hon blev frisk nu så har hon blivit ett riktigt litet bustroll! Och gladare än någonsin. Tom gjort en sån förändring att personalen på dagis påpekat att hon blivit en gladare Nea. Hihi!
Men jag tror också att hon själv är glad för att hon är frisk. Och för att hon kan gå på dagis. Hon verkar verkligen trivas där. Det är då inte många dagar som hon frivilligt hänger med. En hämtning börjar alltid i jakt efter henne. Haha! Hon flinar glatt åt en när man kommer... Sen vänder hon och springer åt motsatt håll. Haha, så söt det lilla trollet!

I Fredags fick vi äntligen hjälp med att laga läckan i min bil. Nu den senaste tiden har kylarvattnet försvunnit väldans fort. Förhoppningsvis så håller den sig tät nu. Men än är de en del kvar att göra på den där bilen. Men ingenting som just nu är akut.
Ja, medan gubbarna fixade med bilen. Så lekte jag med Nea och Wilma (gubbens lillasyster). Himla roligt faktiskt. Två små bustjejer som vet vad de ville... Men... Det vart lite bökigt när båda ville gunga i samma gunga. Men de löste sig. Kan vara kul att göra om. Nästa gång ska jag dock inte glömma galonbyxor. Har ju kommit på att det kan vara bra att ha hemma också. Nea ville ju såklart leka i lerpölen och jordhögar.

Idag har det kalasats. Det var min älskade mor som stod på tur. Vart dock lite förvånad när man klev in där. Vi som alltid brukar ha en förmåga att bli sena kom helt i tid idag. Men till min förvåning så sitter alla redan och fikar! Hahaha! Då hade resten av gästerna vart tidiga i stället! När ska man komma då? Inte tidigare, inte i tid men helst inte allt för sent? Hahaha!
Grattis iaf käre mor!

Näe, nu ska jag fortsätta titta lite på teve tror jag.

4 kommentarer:

Mari sa...

Spelar ingen roll vilken tid man säger. Ingen kommer iaf då. JAg säger kom när ni vill. Att ni kommer är huvudsaken. Tack för blomman och för trevlig samvaro. :-D
Kramar!

Mari sa...

Skönt att ni fick ordning på bilen till slut.

Tack för igår!

Kramar, julen är snart här.

Mari sa...

Ps. Och jag har säkert redan skrivit en kommentar. Men det har jag glömt, för den syns ju inte än. Du måste ju godkänna den först. Varför har du gjort så?

Kramar igen! Julen närmar sig med stormsteg.... huuu!

Mari sa...

Nä det är ju det jag INTE gör. Längtar till julen alltså. hahaha.