onsdag 15 april 2009

Ja, vad säger man...

Det är mycket tankar fram och tillbaka tycker jag. Ena dagen är jag SÅÅ missnöjd med mig själv. Inte för hur jag ser ut eller så. Utan helt för den jag är. Kan inte riktigt förstå heller vad felet är. Jag är väl ändå den jag är... Eller?
Näe, men jag vet sen tidigare att folk som inte känner mig inte vågar ens tilltala mig för att jag kan verka sur och se ganska elak ut. Man får höra i efterhand nått i stil med "i början verkar du sur, men när man väl lär känna dig så är du jättetrevlig och snäll". Okej... Vad säger man? Ska man verkligen behöva gå omkring och småle hela dagarna bara för att folk inte ska tro att man är farlig? Och den eviga kommentaren "du ser trött ut". Detta kan jag få höra fast jag sovit en hel natt och vaknat pigg och glad.
Ledsen världen... Jag ser tyvärr ut såhär. Nej, jag är inte alltid trött. Nej, jag är inte sur, arg eller ledsen. JAG SER UT SÅHÄR! Och jag vet även att jag låter bitter många gånger. Men jag är även väldigt bra på att gnälla och LÅTA gnällig. Driver gärna med mig själv också...
Näe... Jag säger som alltid. Gilla mig för den jag är... Eller så kan de vara...


From nästa vecka kommer lilla Nea att få gå på dagis mycket oftare. Jag kommer att gå på mitt nya schema nästa vecka. Kommer verkligen att sakna henne massor. Det är så synd att "frökenlöken" vill sova så tidigt om kvällarna. Hon sover nästan alltid innan 7 varje kväll.
Får allt se till att ta vara på helgerna med henne.

Näe... Ska röja upp lite...

1 kommentar:

petra sa...

Jag gillar dig också för den du är... Även fast jag frågat om du är trött ;) Har ni nåt för er i helgen? Då har jag äntligen lite tid över!!! kram kram