onsdag 27 mars 2013

En liten uppdatering av dagen...

Inte för att dagen riktigt har börjat för mig. Har nästan precis gått upp och fått i mig frukost. Har fastnat för äggröra. Så det blev det även denna "morgon".
Nu njuter jag av mitt kaffe i tystnaden. Ja, barnen är sen i morse på dagis och gubben är på jobbet. 

Idag var det även valfritt att få klä ut sig på dagis. Nea ville först vara kyckling. Men kände bara "shit! hur klär man ut ett barn till en kyckling?" Lyckades iaf få henne att vilja vara påskhare.
Nu har jag inte bilden på datan. Men de som följer mig på instagram kan se bilden på min lilla påskhare där.
De skulle tydligen påskpyssla och äta påsklunch. Så jag hoppas på lite fina påsksaker som barnen gjort själva. Får se om den lilla gjort nått också.

På tal om den lilla. Jag tycker det är jobbigt att hon inte säger så mycket. Eller ja, hon säger inte så mycket som man förstår. Men så fort vi snodde nappen på dagtid, så har hon börjat prata mer. Och prata mer som man förstår. 
Så olika det kan vara. Nea började prata ordentligt och tidigt. Elise fyller 3 i september och börjar nu med saker som stumpa=strumpa och anten=fanten/elefanten för att snabbt ta något exempel.
Alltså, det stör mig inte på det sättet att hon är "sen" eller snarare "senare" än sin syster. Utan de stör mig på det viset att jag är SÅ nyfiken på vad hon har att säga och berätta om sina tankar och tycken. Tankar från barn är det bästa jag vet!

Hur som.. Tänkte ta mig iväg till djuraffären och leta efter en pryl till katten. Det ska vara en sak man sätter i väggen som sprider en form av "trivseldoft" som sägs ska lugna oroliga katter. Hon är ju fortfarande väldigt "ny" här hemma. Och det märks ibland att hon saknar sällskap. Speciellt när hon vid några tillfällen kissat på olämpliga ställen i ren protest.
Så ska se om detta kan lugna.
Börjar känna mig lite stressad över dagen och vad jag ska hinna med innan jobbet. Annars kunde jag leta upp den och berätta mer om den. Men lovar att göra det vid ett senare tillfälle.

Ikväll/natt vankas det jobb igen. Även om vissa delar är jobbiga med detta schema och att jobba enbart natt. Så måste jag säga att för mig passar detta kalasbra. Tyvärr får ju inte både jag och sambon jobba dagtid pga all "kö" som är på just dagtidstjänsterna. Så en natt och en dag. 
Visst, skönt för min egna del. Men som alltid. Smakar det så kostar det. Förlorar många kvällar med familjen tyvärr. Men vinner också mer dagar ledigt totalt vilket gör att vi kan ge barnen bonuslediga dagar från dagis lite då och då.
Inte många som kan säga att båda päronen jobbar heltid men att barnen går på dagis bra mycket mindre än heltid.
För.. Hur kan man inte vilja ha sina barn hemma lite extra när man själv är ledig? Som de tillfällen jag vart sjukskriven en längre tid. Då får barnen såklart vara hemma oftare om kroppen tillåter. 

Strunt samma.. Nu har jag iaf skrivit "några" rader. 

Ha en bra dag alla glada! Ni surputtar, gå och lägg er och kom igen när humöret tillåter! ;)



Inga kommentarer: